Haarlem Jamborette - dag 2 de laatste voorbereidingen

27 juli 2019 - Zwanenburg, Nederland

20190726_163217-01

Na een onstuimig nachtje met veel onweer regen (= dus niet slapen) wederom een snikhete dag met bizarre temperaturen. Inmiddels gewend aan klotsende oksels en straaltjes zweet, nat shirt (de rest zal ik je besparen) gaan we gewoon weer aan de gang. We richten de bank in en gaan ook helpen met het vullen van tasjes voor alle groepen die morgen gaan aankomen.

We houden even 1,5 á 2 uur siësta en ik zit dan ook even heerlijk bij de caravan met een boek, hapje en drankje.

In de namiddag geef ik, samen met Marcel het team van de bank en laatste briefing van de bank en de do's en dont's.

Ikzelf wordt toch ook vandaag weer regelmatig bevangen door de warmte, met behoorlijk trillen en dizzy als gevolg. Veel water drinken en de medische staf komt regelmatig voorbij met water, limonade en bouillon. Soms hoofd onder de koude kraan, heerlijk hoor.  Dit helpt ons allemaal de dag door. Ok, charmanter worden we er niet van maar ach ...

Deze avond is er een medewerkersborrel en gaan we alvast van start met de verkoop van de munten.

Het is een super leuke avond.

De Jambo kan beginnen.

Wist je dat:

• we deze avond alleen voor bijna 4000 Euro aan munten hebben verkocht

• er door het medewerkersrestaurant weer zo'n 500 ontbijtjes, lunches en diners zijn bereid

• de eerste groepen uit o.a. Canada en Engeland zijn gearriveerd

• En heuse Schotsman met volle bepakking (tent én bagage) en uniform aan (lees: kilt) aan kwam lopen in deze hitte (bewondering!!!)

• er zo'n 94.000 muntjes in omloop zijn

• dat je om 1:30 uur gaat plassen en het daar gewoon druk is, hoezo?! hahaha

• je op de eerste foto één van de terreinen nog heel leeg ziet (is van de week wel anders).

20190726_09080120190726_14271620190726_16314120190726_163217-0120190726_20082020190726_20095720190726_225033

1. Helma:
    27 juli 2019
    Leuk verhaal , vooral die drukte bij de toiletten zie het voor me!
    Vraagje, ik lees dat men ook een dagje Walibi kan doen en ik weet dat de Vomar zegeltjes voor tweede kaart gratis geeft . Ik heb een volle kaart, misschien zijn er wel meer! Kunnen jullie hier iets mee?
  2. Agnes Weber:
    27 juli 2019
    Euh ja geen idee, ik weet eigenlijk niet wie dat regelt ... die kaarten zijn waarschijnlijk al gekocht vermoed ik ...

Ja dat je denkt midden nacht er geen leven is maar de jongelui zijn dan nog springlevend hahaha.
  3. Jolanda Vermond:
    28 juli 2019
    Leuke verhalen, grappig om te volgen... Maar pas je wel goed op jezelf😘
  4. Agnes Weber:
    28 juli 2019
    Ja zal.ikndoen, vannacht wel goed geslapen. Zodirect ook maar even gaan liggen 😊
  5. Agnes Weber:
    30 juli 2019